χρήση του υλικού του ΟΣΚ

Υλικό του ΟΣΚ
Ξύλινο υλικό για κλάσματα:

Αυτό το παιχνίδι βοηθά τα παιδιά, σε συνδυασμό με άλλες δραστηριότητες, να κατανοήσουν την έννοια του συνόλου, το μοίρασμα του κύκλου και  να μάθουν την ώρα(και τέταρτο, παρά τέταρτο κλπ)
Μια από τις δραστηριότητες που βοηθά στην εμπέδωση της κατανόοησης των κλασμάτων είναι και η παρακάτω. Στη χειροτεχνία αυτή διπλώνουμε τον κύκλο δημιουργώντας ήμικύκλιο(για το σώμα ενός πουλιού και το φτέρωμά του), τον διπλώνουμε δυο φορές για την δημιουργία του τέταρτου(για ράμφος), έναν ολόκληρο κύκλο για το κεφάλι, τα μάτια και την ίριδα(εδώ οι κύκλοι διαφοροποιούνται ως προς το μέγεθος.
Μπορείτε να δείτε τα πουλάκια που φτιάξαμε με αυτό τον τρόπο:




Ο κύκλος και πως τον χωρίζουμε: έναν μικρό κύκλο για το κεφάλι, ένα μεγάλο διπλωμένο για σώμα και έναν μικρότερο για φτερά, ένα πορτοκαλί κύκλο διπλωμένο δύο φορές στη μέση για ράμφος, ένα κύκο άσπρο για μάτι και ένα μικρότερο μαύρο για ίριδα και ιδού τα πουλάκια του φθινοπώρου ή τα κλωσσόπουλα। Τρώνε ό,τι προτιμάει το κάθε παιδί।





Μοίρασμα της πίτσας:Ζωγραφίζουμε την πίτσα της αρεσκείας μας και καλούμαστε να την μοιράσουμε με έναν ή τρεις φίλους μας:
Πίνακας καιρού: Χωρίζουμε έναν κύκλο σε τέσσερα τεταρτιμόρια και βάζοουμε ένα είδος καιρού σε κάθε τεταρτιμόριο, στο κέντρο του κύκλου τοποθετούμε ένα διπλόκαρφο και κάθε μέρα σημειώνουμε τον καιρό :


Αριθμητήριο σκάλας:ένα άλλο εκπαιδευτικό υλικό του ΟΣΚ

Φτιάχνω δυο σχεδιαγράμματα να ακολουθούν για σειροθέτηση, ένα εύκολο  :


που απεικονίζει τα μπαλάκια όπως είναι στο παιχνίδι στην παραπάνω εικόνα και ένα πιο περίπλοκο:


κουκλοθέατρο:


Το κουκλοθέατρο είναι ένας τρόπος να διδάξει κανείς γλώσσα. Τα παιδιά μπορεί να γνωρίσουν πρώτα τις κούκλες. Αρχικά παίζουν μαθαίνοντας να φορούν στα δάχτυλά τους τις κούκλες και να παίζουν με τη φωνή του ζώου που επέλεξαν. Αφού το κάνουν αυτό μετά κάνουν ζευγαράκια ανάλογα με τα ζώα που επέλεξαν και κάνουν μια συνομιλία.

Υλικό για τον εξωτερικό κυρίως χώρο:

Το παραπάνω υλικό είναι πολύ σημαντικό για τον εξωτερικό χώρο. Έχω βρει ότι η καλύτερη χρήση του είναι όταν τεθούν κάποιοι κανόνες πριν την χρήση του. Πείρα χρόνων με έπεισε ότι πάνω από 4 παιδιά αποσυντονίζονται. Οπότε επέλεγα πάντα 2 παιδιά και το κάθε παιδί αν ήθελε καλούσε και ένα φίλο (Υπήρχε λίστα των παιδιών ώστε όλα τα παιδιά να περνούν σε τακτά διαστήματα από το παιχνίδι. Τα παιδιά δημιουργούν άπειρες κατασκευές και μερικές φορές κατασκευές που χρησιμοποιούν για πιο γενικό παιχνίδι (όπως αθλητικά παιιχνίδια όπου περνούν εμπόδια κλπ). Σε αυτή την περίπτωση δημιουργούν ουρά και παίζουν το δικό τους παιχνίδι με τους δικούς τους κανόνες.

No comments:

Post a Comment