προτάσεις για το καλοκαίρι

Καλοκαιρινές ασχολίες


Τι θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας για το πως απασχολούμε το παιδί μας:

Να μάθουν να παρατηρούν και να καταγράφουν εξελίξεις που συμβαίνουν γύρω τους, ωστε να βρίσκουν τους κανόνες που τα διέπουν.

Θέλουμε να μάθουν να ερευνούν και να παρατηρούν ομοιότητες διαφορές εξελίξεις

Να μάθουν να διαπραγματεύονται με τις νέες τους φιλίες, εκεί τα αφήνουμε να κάνουν τα λάθη τους ώστε να δημιουργήσουν στρατηγικές που θα είναι ατομικές και αποτελεσματικές.



Να κάνουν κάτι που να έχει συνέχεια ή περιγραφή διαδικασίας.


Να καταγράφουν τα φυτά του κήπου, σε διάφορες εποχές.

Να καταγράφουν το Ύψος σε διάφορες εποχές.

Να κατανοούν την ανάπτυξη ζώντων οργανισμών



Ο μεσημεριανός ύπνος το καλοκαίρι ίσως χρειάζεται σε μερικά παιδιά:

Μη φωνάζετε και απαιτείται να κοιμηθεί έν απαιδί, δημιουργήστε του το κατάλληλο περιβάλλον να ασχοληθεί με κάτι ατομικά και ξεκούραστα, έχετε δίπλα του έτοιμο και ελκυστικό το κρεβατάκι του, είναι ΄σιγουρο ότι μετά από λίγο θα είναι βαθειά κοιμισμένο.

Τα παιδιά χρειάζονται λίγο παιχνίδι μόνα τους , τα ξεκουράζει. Να κάνουν κάτι εύκολο και επαναληπτικό.



Έχω παρατηρήσει ότι η ζωγραφική π.χ. λειτουργεί πολύ χαλαρωτικά , ιδίως όταν κάνουν κάτι που το έχουν κάνει χιλιάδες φορές, ένα σπιτάκια, κλπ.

Διαβάστε ένα βιβλίο και δώστε του να κάνει κάτι που έχει σχέση με αυτό ιδίως αν προωθεί τη σκέψη του ή το συναίσθημά του. Και μην ξεχνάτε:

Η ζωγραφική είναι η γραφη της προσχολικής ηλικίας





Παιχνίδια:

Μάντεψε ποιος/ μάντεψε τι

Με ζώα: Αν έχετε memory στο σπίτι μπορείται να απομωνώσετε τα ζωάκια προσέχοντας να υπάρχουν ζώα με 4 πόδια, 2 πόδια και 6 πόδια, καθώς και με 0 πόδια.

Αν πάλι δεν έχετε μπορείται να κατεβάσετε από το διαδίκτυο εικονίδια και να το παίζεται .

Έχουμε 2 σετ ζώων. Το ένα το αφήνουμε κάτω και το άλλο το φυλάμε για τη «μάνα». Η «μάνα» κρύβει ένα καρτελάκι και το παιδί με ερωτησεις προσπαθεί να μαντέψει ποιο είναι το ζώο. Σε κάθε ερώτηση το παιδί αναποδογυρίζει κάποια καρτελάκια, ανάλογα με την ερώτηση που έκανε, και στο τέλος μένει με την καρτελίτσα που η μάνα έχει κρύψει.

Ο κανόνας είναι : ότι όσο πιο λίγες ερωτησεις κάνει το παιδί τόσο «νικάει», βοηθά στη στρατηγική να κατανοήσει ότι μερικές ερωτησεις κατεβάζουν πιο πολλές κάρτες.



Βάλτε το να δημιουργήσει αινίγματα, έχοντας στο μυαλό του τα χαρακτηριστικά του ζώου θα βοηθήσει και στο να παρατηρεί και να ταξινομεί.



Βάλτε το να περιγράψει κάποιον ή ένα τοπίο , ή κάτι που βλέπει από το παράθυρο του σπιτιού και μετά να το ζωγραφίσει. Γράψτε μια μικρή περιγραφή μαζί, ας μην καταλαβαίνει τι λέει, αρκεί να το έχει οπτικά μπροστά του.
Μια άσκηση που θα βοηθήσει στο "σκέφτομαι και γράφω", αργότερα στο Δημοτικό



Γράψτε συλλαβές και βάλτε το να βρει λεξούλες που αρχίζουν από αυτές σε περιοδικά , μια άσκηση που θα το βάλει για τα καλά στην διαδικασία της ανάγνωσης.



Βάλτε τα ελληνικά γράμματα στο πληκτρολόγιο του Υπολογιστή σας και αφήστε το να δημιουργεί.

Για κατασκευές που θέλουν χρόνο και οργάνωση μπορείτε να βρείτε πολλά στο: Art Attack, α σας χαρίσει στιγμές αξέχαστες με το παιδί σας.

Έχουμε ξαναμιλήσει για τα αινίγματα με ζώα , μια αγπαημένη απασχόληση. Κατεβάστε την σελίδα από την ιστοσελίδα και βάλτε τα παιδιά να δημιουργήσουν αινίγματα και να σας ξαφνιάσουν. Προσθέτουν πόδια και ουρές καθώς και μια πρόταση για το τι χαρακτηριστικό έχει το ζώο ή τα ζώα που σκέφτηκαν και βρείτε το.

Η εικονογράφηση είναι του Μαρκ Γουαινσταιν

Δώστε στα παιδιά σας ρούχα που μπορούν να χρωματίσουν ή να κόψουν σε χαρτί γλασέ και αφήστε τα να φτιάξουν τα πρόσωπα, διαπιστώστε την αίσθηση της αναλογίας που έχουν σχηματίσει.


έπεται συνέχεια

No comments:

Post a Comment